Première semaine - het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu Première semaine - het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu

Première semaine - het grote stokbroodavontuur

Door: Fleur Betgem

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 April 2014 | Frankrijk, Lyon

Poef. Dat was week 1!

Vendredi 28 mars, 05:00 wekker. Ogen open, 'het gaat nu echt beginnen!'.
Mijn zorgvuldig geselecteerde spullen in de auto, et au-revoir! Naar Lyon.

Het eerste weekend heb ik samen doorgebracht met pap en mam, de Basilique de Notre Dame bezocht, mijn toekomstige adres en school, over de markt geslenterd, kortom, genoten :).

Dimanche 30 mars, Rue du Jardin des Plantes, nummer 9. Ding dong. 'Oui?' 'Bonjour je m'appel Fleur et...' 'Oui, oui, entrer!'
Mijn gastgezin bestaat uit vader, moeder en 3 kinderen. De 2 oudste dochters studeren/werken in Parijs en vaders zit op het moment in Rusland voor werk. Het is dus Joelle (mère de française) en Emeric, de zoon van 21. Ze wonen in een mooi, oud gebouw uit de renaissance in de wijk Croix Rousse. Inclusief wenteltrap en prachtige houten deuren. Mijn kamer is simpel, ruim, licht en... een balkon!

Mijn week ziet er ongeveer als volgt uit:

Ik ben s'ochtends vrij, dus dan verken ik de stad of slenter ik over de markt op de kade van de Saône.
Á midi ga ik lunchen met mede-studenten of ik koop een baguette en een fromage en lunch met een boekje in het park.
Om 13:30 begint mijn les en ben ik braaf op tijd.

Ik zit in klas A1, het beginnersklasje. Als je de school inloopt is het de klas vol Japanners/Koreanen en andere mensen die permanent verbaasd kijken. Die klas. ;-)
De docente is erg aardig, de lessen zijn pittig maar het gaat goed voor mijn gevoel!

Daarna loop ik naar huis om mijn huiswerk te maken.
Onderweg weersta ik een stuk of 10 boulangeries/chocolateries.
Haha. Not.
Ik loop er elke keer weer voorbij en elke keer weer draai ik me binnen een minuut om, om toch dat ene broodje of gateau (taartje) te proberen.

s'Avonds wordt er heerlijk voor mij gekookt en kijk ik een filmpje of ga ik de de stad in voor een drankje met mijn amies.

Het verbaasd me een beetje hoe ik me op mijn gemak voel hier. Ik loop door de stad of ik er al jaren loop (ben nog geen een keer verdwaald!), huppel door het huis in mijn yammies en pik uit de pan.
Ja, het leven in Lyon is goed. La bonne vie!

Dimanche 6 avril
Bon nuit tout le monde!

Stokbrodenteller: 7

  • 07 April 2014 - 02:20

    Smeee:

    Haha heeeerluk! Enjoy!!

  • 07 April 2014 - 07:57

    Milou:

    Zucht. Het leven klinkt daar zwaar goed!

  • 07 April 2014 - 12:21

    Oda:

    S'morgens vrij, bofferd, elke dag uitslapen, wat een straf!
    Klinkt idd allemaal lekker relaxed Fleur, denk dat je de tijd wel door komt!
    Groetjes uit een, af en toe zonnig, Limburg!

  • 07 April 2014 - 19:59

    Denise:

    Klinkt goed Fleur!! Geniet geniet! En ja bbqen als je terug bent lijkt ons gezellig!! Xx

  • 11 April 2014 - 11:25

    Anneke Aalderink:

    Hey fleurtje! Mijn gmail had zomaar jouw mailtje bij de spam gezet...nouja zeg, dat kan natuurlijk niet! Ik kwam er dus pas net achter dat je een verhaaltje had geschreven...leuk! ^^ Het klinkt super daar, fijn dat je, je vermaakt. Heb je beetje leuke studiegenootjes? liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 05 Januari 2016

Van A tot Zië

30 Juni 2015 - 20 Augustus 2015

Fleur en het grote stokbroodavontuur 2.0

28 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

16 December 2012 - 30 December 2012

Filipijnen

Landen bezocht: