C'est fini - Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu C'est fini - Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu

C'est fini - Het grote stokbroodavontuur

Door: Fleur Betgem

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 September 2014 | Nederland, Utrecht

Salut lieve lezers, comment allez-vous?

Dit is mijn laatste blog van het grote stokbroodavontuur, want het is afgelopen. C'est parti et fini.

Ik heb genoten van mijn tijd op het eiland, er is veel duidelijk geworden voor mij en daarbij ook nog eens wat wijzer geworden! Op het moment ben ik alweer helemaal over-verhuisd en geïnstalleerd op mijn kamertje in Utrecht.
Au revoir baguettes, au revoir jungle, au revoir le sel, au revoir du sable entre mes orteiles, au revoir France et au revoir Kid's Club.

Om mijn blog goed af te sluiten, geef ik jullie mijn 10 favoriete momenten van de afgelopen 10 weken.
Petite cadeau et amusez-vous bien avec mes souvenirs!

1. 'De beruchte nacht'
De nacht dat Bo haar teen brak, onze terugtocht over de parkeerplaats, ruzie met de security, madamoiselle met haar voet in onze vriezer tussen de aardappeltjes en zoekend naar de sleutels.

2. 'Compliment'
Mijn grootste compliment voor mijn Frans kwam van David (10): 'Ja juf, ben je nou Nederlands of ben je nou Frans?!'

3. 'Les voleurs dans la nuit'
De dag dat Bo en ik moesten terug verhuizen naar de Jungle, was er niks voor ons klaar gelegd aan pannen, bestek, borden etc. Om 1 uur s'nachts zijn we zachtjes naar het voorraadhok geslopen en met ons telefoonlampje onze spulletjes 'geleend'. Om de volgende ochtend tot ontdekking te komen dat er een camera recht op ons gericht stond. Oeps.

4. 'Coeur'
Eilwenn (5) bij het afscheid nemen: 'Je vais garder toujours une place dans mon coeur pour toi!' (Ik zal in mijn hart altijd een plekje voor je bewaren!')

5. 'Records'
75 kinderen bij een normale ochtend, 107 kinderen bij de clownshow, 2 huilende mama's en 1 papa bij het afscheid nemen.

6. 'Esmee en de slippers'
Zoals jullie misschien weten is Esmee ons 3 weken komen helpen, om de grote hoeveelheid kinderen op te vangen op de camping. We werkten hard samen en na een week hard werken hoort ontspanning op je vrije dag. Zo waren we met zijn drietjes (Bo, Esmee en ik) op pad gegaan met de auto om lekker over het eiland te touren. Uiteindelijk belanden we op ons laatste strandje l'Anse Rouge om nog van het laatste zonnetje te genieten. Op dit strand had een kind een zandkasteel gemaakt in de branding. Wat niet slim is, want het werd vloed. Het kasteel spoelde weg en het kind was ontzettend boos op de zee, inclusief met schreeuwen en gooien met zand naar de zee. Wij hebben dat mooi bekeken, beetje gniffelen en besproken hoe anders wij dat zouden hebben aangepakt. 2 uur later, het tij werd steeds hoger, we moesten steeds onze spulletjes verplaatsen en de zon verdween achter de bomen. We besloten te gaan en gingen onze spullen inpakken. Esmee: 'Uhm, heeft iemand mijn slippers gezien? Die lagen daar.' En ze wijst naar een plek waar al een halve meter zee is. 'Tsja, Smeetje... ik denk dat die zijn weggespoeld.' Met een reactie gelijkwaardig aan het kind dat hierboven werd genoemd, wat bedremmeld op en neer lopen, de rots opklimmen en uitkijken of ze iets roze ziet, 'Dat kan toch niet zomaar!? Ik ga duiken, ik ga ze vinden! Die hebben emotionele waarde! Die waren 60€! Misschien spoelen ze morgen weer an?' hebben Bo en ik dubbel gelegen op het strand en hadden we buikpijn van het lachen. Esmeetje, bedankt voor deze prachtige herinnering!

7. 'Roel'
Ik werd gebeld: 'Fleur, ton copain est chez nous! À la reception.' Ik ben over de parkeerplaats geraced, de bocht omgevlogen en eindelijk weer de brede smile van Roel te kunnen zien.

8. 'Papa, mama en Perro'
Mijn ouders zouden een weekje komen met de hond. Alleen op een andere camping op het eiland. Sjoerd heeft op het laatste moment weten te regelen dat ze toch nog bij mij op de camping konden staan! Verrassing!

9. 'Monsieur et Madame Dufils'
Monsieur et Madame Dufils, zijn de grote bazen van Original Camping. Zij waren zo ontzettend gelukkig en tevreden met ons dat we champagne, wijn en heel veel knuffels en kusjes aangeboden kregen! Bij de speech, aan het einde van het seizoen, werden we speciaal, bij naam, genoemd. En dat is niet niks! We hebben staan glundereeeeeeeen!

10. 'Regio bezoek'
Jeroen en Tim op de camping geweest, wat een feest! Heerlijk gekookt, champage, gelachen, gedronken en... (zie foto's).

Extra momentjes die ik gewoon moet delen:
- De bbq met Mimosa, Bo en Roel in onze villa;
- Dat de kinderen met de disco zo hard mee gillen, dat je de muziek niet meer kan horen;
- Familie spin achter de koelkast;
- Klimmen over de rotsen van Plage des Dames naar Plage l'Anse Rouge;
- De bedankjes, wijntjes, cadeautjes en tekeningen;
- De zee horen ruizen in je tent;
- Salsa Tequila dansen!

Stokbrodenteller: 89

  • 02 September 2014 - 22:37

    Oda:

    Duidelijk een prachtige herinnering aan een hele mooie tjd!
    Fijn dat je weer thuis bent.

  • 03 September 2014 - 03:29

    Anneke:

    Fleurtje! Wat een top verhaal weer...ik geniet helemaal mee! ^^ Ook fijn om te horen dat je weer veilig thuis bent. Tot snel!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 7815

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 05 Januari 2016

Van A tot Zië

30 Juni 2015 - 20 Augustus 2015

Fleur en het grote stokbroodavontuur 2.0

28 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

16 December 2012 - 30 December 2012

Filipijnen

Landen bezocht: