Arrival - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Fleur - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Fleur - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 December 2012 | Filipijnen, Manilla

Backpack in de auto, Fleur in de auto (lijkt me wel belangrijk) en mijn lieve familie & vriendje die me komen uitzwaaien. Natuurlijk veel te vroeg op Schiphol en wachten op reisbuddy Daphne.

Zenuwachtige kusjes en zweterige handjes, zwaaien naar paps en mams (ik in ieder geval) en toen begon het wachten op het inchecken. Na het lange lange wachten mochten wij ook door de poortjes. Boardingpass laten zien, bliepbliepbliep 'Uw ticket is geupgradet, mevrouw Betgem.' You say wattes now?! Daphne: "Moet je doen! 1e klas! Kun je zooooo liggen!" (nu moet je je even inbeelden dat ze zich uitrekt als een zeester).

Ik voelde me een koninging! Ze bogen voor me als ik een sapje van ze kreeg, 3 gangen maaltijd, er werden sloffen voor mij uitgepakt en mijn stoel kon helemaal plat! Dit moet vast Karma zijn om te zeggen dat ze het ondersteunen dat ik naar Manilla vlieg ;)

Na 19 uur vliegen, 15x mijn paspoort checken, overstappen in Beijing & Xiamen, arriveerden we uiteindelijk in het lang verwachte Manilla. In de drukkende warmte en helaas zonder Daphne's backpack op zoek naar Jona. Zij was zo lief om ons op te halen. En blij toe. MENSEN! Overal! Rechts, links, boven, onder je (de kinderen die tussen je benen door rennen). Ongelooflijk.

Na een nachtje rust, krijgen we een training voor de goals, cultuur en sociale omgang. We gaan zo dadelijk onze eerste Filipijnse lunch proberen aan de hand van Jona.

Het avontuur gaat beginnen.