Filipijnen?! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu Filipijnen?! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu

Filipijnen?!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 December 2012 | Nederland, Utrecht

Als iemand tegen mij aan het begin van het schooljaar had gezegd; "Fleur, jij zit voor het einde van dit jaar in de Filipijnen.", had ik deze persoon heel hard uitgelachen en degene nog een biertje aangeboden.

Maar niets is minder waar. Deze ongelofelijke kans werd zomaar op een bordje voor mijn neus geschoteld. Die kon ik niet zomaar door mijn vingers laten glippen! Voor een schoolproject werken wij voor een evenement op de Vakantiebeurs voor JOHO, Wereldsupporter Fonds. En laat nou toch, heel toevallig 2 weken in de Filipinos perfect daarbij aansluiten. Wij gaan meewerken aan de projecten en filmen hoe een dag van een vrijwilliger eruit ziet. Om nog meer mensen re inspireren om deze wereld "te supporteren".

Toen ik aan de wereld bekend ging maken dat deze droom toch echt doorgaat had ik binnen no time mijn moeder aan de telefoon. "Je hebt wel malaria-sokken nodig hoor!" Uhm, right... (Sorry mam! Maar je bent soms gewoon heel grappig.) Gelukkig heb ik mijn reisbuddy, Daphne, die al wat reizen op haar CV heeft staan. Altijd fijn om te weten dat je op iemand kan terugvallen.

Want ja, dit druifje heeft 0 ervaring met reizen. Laat staan vrijwilligerswerk. Ergens moet je beginnen! Binnen 2 weken alle vaccinaties, klamboe, malaria-pillen inclusief backpack, mijn nieuwe liefde. (Zie foto) Afgelopen week mijn backpack 5x opnieuw in & uit gepakt in Utrecht (mocht je het nog niet door hebben, ik ben een lichtelijke zenuwpees) en maar 2x in Limburg (bij paps&mams thuis). Ben ik niks vergeten, is ie goed geladen?

Na advies van mijn schoonzus ("Misschien moet je je haren bruin verven, dan val je minder op."), mijn kapster ("Waag het niet om die lokken bruin te verven!) en een armbandje van mijn opa en oma die geluk zorgt bij het reizen; ben ik er klaar voor!

Laat mij die wereld maar eens zien & dan kan ik kijken wat ik voor de wereld kan terug doen!

Liefs Fleur, het druifje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Filipijnen

Een unieke kans, met beide handen aangegrepen.

Recente Reisverslagen:

30 December 2012

Damascus

24 December 2012

Once in a lifetime

20 December 2012

Traveling

19 December 2012

Experience

18 December 2012

Arrival
Fleur

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 7841

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 05 Januari 2016

Van A tot Zië

30 Juni 2015 - 20 Augustus 2015

Fleur en het grote stokbroodavontuur 2.0

28 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

16 December 2012 - 30 December 2012

Filipijnen

Landen bezocht: