5 semaines sont passé –Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Île de Noirmoutier, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu 5 semaines sont passé –Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Île de Noirmoutier, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu

5 semaines sont passé –Het grote stokbroodavontuur

Door: Fleur Betgem

Blijf op de hoogte en volg Fleur

28 Juli 2014 | Frankrijk, Île de Noirmoutier

Inmiddels zijn er alweer 5 weken voorbij. Ik ben nu precies op de helft van mijn tijd hier op het eiland, en ik heb het prima naar mijn zin . De Kid’s Club loopt goed, kindjes zijn tevreden, ouders zijn tevreden, baas is tevreden, Fleur is tevree.

Omdat er ondertussen zoveel weer is gebeurd en ik echt te lui ben (oui, désolé) om alles uitgebreid op te schrijven, heb ik een vanouds ‘wist-je-dat’ pagina ontwikkeld. Amusez-vous!

Wist je dat…

Wist je dat Bo en Fleur naar de jungle zijn verhuisd? Na op spinnenjacht te zijn gegaan, alles wat bewoog en wiebelde in ons nieuwe paleis te hebben gekild, rook ons tentje heerlijk naar schoonmaakmiddel en konden we gaan eten rond 23:00.

Wist je dat Bo in de 2e week op de camping al haar teen heeft gebroken en hij waarschijnlijk pas helemaal geheeld is als ze naar huis gaat? Met krukken, teen in tape is madame een bikkel, die stuitert gewoon door!

Wist je dat Bo nu alleen nog maar 2 paar slippers aan kan, terwijl ze 14 paar schoenen heeft meegenomen…?

Wist je dat ik na een gezellig drankje (of 2, 3 of…) mijn sleutels s’nachts ben kwijt geraakt (jawel, diezelfde nacht toen Bo haar teen brak) en ik in paniek toestand over de camping ben gaan racen en alleen maar kikkers vond?

Wist je dat ik diezelfde sleutels terug vond onder mijn bed…?

Wist je dat we elke dag over ons maximum van aantal kinderen in de Kid’s Club gaan? Ons maximum is 45, we zitten elke dag tussen de 55 en 60 kids die graag bij ons willen spelen!

Wist je dat ons record van aantal kinderen op 83 staat, bij een optreden van de clown Syl Ballon?

Wist je dat onze eerste ‘discussie’ met een mama er al op zit? Er was geen plek meer voor haar zoontjes, en dat vond ze (even in mijn woorden) heel ‘stom’.

Wist je dat de eerste tranen al zijn vergoten? Door kindjes die niet willen gaan, Bo en Fleur niet willen dat ze gaan en zelfs een mama die moest huilen bij ons afscheid!

Wist je dat de regio Jeroen (Zomerjobs) al bij ons is langs geweest, hij ontzettend tevreden was maar niet lang genoeg kon blijven voor een glaasje pastis…! :O

Wist je dat we al onze Mini Disco CD’s verkocht hebben? De vraag is groot!

Wist je dat scheuren in een golfkarretje over de camping erg leuk is om te doen? En ook handig in noodsituaties! 2 weken geleden was er een kindje van 1,5 die ontzettend hoge koorts had en ademhalingsproblemen. Ik leidde de pompiers en de medicin over de camping met mijn golfkarretje, Bo ontfermde zich als moedertje gans over alle kids die wakker werden in de straat van het lawaai. Kindje is na medicatie weer helemaal beter geworden.

Wist je dat mosselen mijn nieuwe favoriete maaltijd is?

Wist je dat Roel en ik ‘old-fashion’ kaartjes en brieven naar elkaar sturen? Het hele team is ervan op de hoogte, als ik hier post krijg, komen ze het persoonlijk bij mij afleveren omdat ze zelf mega nieuwschierig zijn !

Wist je dat je bij de Kid’s Disco minimaal 10 liter zweet? En nog willen alle kindjes met je knuffelen na afloop…

Wist je dat Bo en ik bovenstaande ‘wist-je-datje’ als excuus gebruiken om elk extra koekje, wijntje of kaasje aan te grijpen?

Wist je dat Splashdance een meeeeeeeega groot succes is en ik daar heel gelukkig van wordt?

Wist je dat Plage des Dames mijn favorietje strandje is op het eiland? (Googlen!)

Wist je dat Bo blauwe kaas HAAT en ik van blauwe kaas HOUD? Probleem in de koelkast…

Wist je dat de WiFi hier super goed is en het altijd doet? (NOT!)

Wist je dat het een van onze grootste angsten is omdat je hier de hele dag buiten werkt, je T-shirt mouwen op je armen gebrand krijgt en de rest van de zomer als Duo Punotti verder moet gaan?

Wist je dat ik de hele dag frans spreek? (Behalve met Bo)

Wist je dat mijn stokbrodenteller inmiddels op 64 staat?

Bisous, à la prochain fois!

  • 28 Juli 2014 - 22:08

    Linny De Wijs:

    Lieve Fleur.
    wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    Geniet de komende 5weken nog maar lekker.
    xx ui heytse

  • 28 Juli 2014 - 23:41

    Roos:

    Nee, dat wist ik nog niet! :) Maar nu wel, en dat geeft een glimlach op mijn gezicht. xxx liefie

  • 29 Juli 2014 - 10:32

    Sandra:

    Haha geweldig fleur!! Zo te horen is het heerlijk daar!

  • 29 Juli 2014 - 12:25

    Sabine:

    Wist je dat mij het ontzettend veel plezier doet om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt

    Wist je dat ik mega trots op jou ben? Dat je (samen met de anderen daar) alles tot een succes maakt

    Wist je dat ik ook zou moeten huilen als ik een kindje of mama zou zijn die van jullie afscheid zou moeten nemen

    Wist je dat ik hoop dat mijn kaartje ook de brievenbus heeft weten te vinden

    Wist je dat ik je mis?

    Anyway: geniet er nog maar lekker van! En als je terug bent, gaan we lekker naar Ernesto's en heeeeeel lang bijkletsen :D

  • 17 Augustus 2014 - 17:23

    Smeeeeeeeee:

    hahaha

    tijd om die wist je datjes aan te vullen!

    wist je dat....
    iets met slippers, twingo, shotjes, koffie versus wijntje, euro in potjes enzo enzo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 7812

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 05 Januari 2016

Van A tot Zië

30 Juni 2015 - 20 Augustus 2015

Fleur en het grote stokbroodavontuur 2.0

28 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

16 December 2012 - 30 December 2012

Filipijnen

Landen bezocht: