Mes derniers semaines- Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu Mes derniers semaines- Het grote stokbroodavontuur - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Fleur - WaarBenJij.nu

Mes derniers semaines- Het grote stokbroodavontuur

Door: Fleur Betgem

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Mei 2014 | Frankrijk, Lyon

Mijn laatste 2 weken in Lyon gaan van start, wat vliegt de tijd!
De highlights uit mijn toeristenboekje heb ik bezocht, check!
De restaurantjes die ik wou bezoeken, heb ik bezocht, check!
Wat rest nu... genieten! (oui, encore :))

Wat ik natuurlijk al uitgebreid doe, maar extra toen Roel, Maryse en Martijn mij op zijn komen zoeken in Lyon!
Een weekend vol kazen ("Die kaas moet je proeven, en die, en die!"), uit eten, door straten slenteren, veel knuffels en quality time!
Voor ik het wist was het zondag, en kon ik het rode autootje van mijn zusje uitzwaaien.

Met 2 mede klasgenoten met wie ik het goed kan vinden koken we voor elkaar in de middag, gerechten uit elkaars landen. Zo heb ik 'arepa' uit Venezuela geproefd, zelf pasta maken op zijn Italiaans en heb ik ze natuurlijk pannenkoeken laten proeven!

De groep wordt steeds groter om gezellige dingen met elkaar te doen, een picknick in het park, een drankje doen in onze stamkroeg (Flanigans! Een Ierse pub, waar je heel hard je best doet om in het Frans te bestellen en je vervolgens in het plat Iers wordt geholpen...). Logisch dus dat elke student van Lyon Bleu daar te vinden is ;-)

Zo ben ik laatst met een groepje naar Parc Aventure geweest, een park waar je van boom naar boom slingert aan een kabel en naar beneden tokkelt. Het was erg fijn om na weken in de stad te zijn geweest een frisse neus te halen in het bos. Ook leuk om mensen beter te leren kennen, elkaar aan te moedigen en motiveren dat ze die sprong echt wel halen! (Ja, echt van boomtop naar boomtop springen!)

Alors, nog 2 weken de franse taal volop leren en een paar dagen in Strasbourg naar Morgane. Daarna kom ik jullie weer vergezellen in ons kikkerlandje :)

Stokbrodenteller: 33

• 10 Mei 2014 - 21:55

Milou:

Jeeeeeh, ik tel af!!

• 10 Mei 2014 - 23:12

Oda:

Geniet nog maar even Fleur, die 2 weken zijn zo voorbij! Neem je wel een beetje zon mee als je komt, momenteel is het hier een beetje nattig!!

• 11 Mei 2014 - 09:09

Sacha:

Hee fleur, wauw het vliegt echt om he?! Geniet van je laatste 2weken! Gr. Sacha

• 11 Mei 2014 - 15:19

Jan:

Geniet nog maar even van je laatste weken, ze gaan zooo snel!

• 12 Mei 2014 - 10:19

Sabine:

Klinkt echt allemaal super!
    Geniet er nog maar lekker van
    En ik moet je iets bekennen... ik ben er dus nu serieus over aan het denken om dan TOCH maar op vakantie te gaan..
    waar? Mag je 3x raden!!

Xxx