Fleur en het grote stokbrood avontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu Fleur en het grote stokbrood avontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Fleur - WaarBenJij.nu

Fleur en het grote stokbrood avontuur

Door: Fleur Betgem

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Maart 2014 | Nederland, Utrecht

Lyon, de stad waar de Rhone en de Saone samenvloeien.
Lyon, de stad die sinds 1998 op de Werelderfgoedlijst staat.
Lyon, gesticht door de Romeinen in 43 voor Christus.
Lyon, de stad die de komende 2 maanden mijn thuis zal zijn.

Er worden steeds meer spulletjes aan de kant gelegd, er wordt nog gezellig afgesproken met vrienden, ik wordt verrast met een mini surpirse party in Utrecht, een vroeg verjaardagscadeau van mijn familie waar ik heel blij mee ben (e-reader!), ik krijg een overlevingspakket van mijn huisgenootjes met o.a. een poncho voor de tropische regenbuien en een zakje Lyon (snappie 'm..?) en ik krijg van mijn vriendinnetjes een reisboekje genaamd 'Fleur en het grote stokbrood avontuur'. (Ja, ik word altijd serieus genomen door mijn vriendinnetjes.)

Ondertussen zit ik in de chaos van mijn voorselectie van kleren die mee moeten, en moet ik ze nogmaals van mezelf primair selecteren. Om over mijn schoenen nog maar niet te beginnen...

De kriebels in mijn buik worden steeds groter, vrijdagochtend zal ik naar Lyon vertrekken en maandag 31 maart zit ik in mijn eerste Franse les.
Want daar ga ik voor!

Doelen van mijn grote stokbrood avontuur:
- Frans leren spreken, discussiëren, zingen, schrijven;
- De stad Lyon ontdekken;
- Kaas, worst en stokbrood eten (en waarschijnlijk 5 kilo 'gelukkiger' worden);
- Fantastische ervaringen opdoen met iedereen die ik ga leren kennen in Lyon.

"Avant, avant, Lyon le melhor!"

Stokbrodenteller: 0

  • 25 Maart 2014 - 17:30

    Linny De Wijs:

    Lieve Fleur

    Superdeduper veel plezier in Lyon.
    Gaat helemaal goed komen met dat Frans van jou!

    Succes en liefs uit Utrecht xx

  • 25 Maart 2014 - 19:05

    Milou:

    Mehhh ik mis je nu al! :(

  • 25 Maart 2014 - 19:20

    Oda:

    Je gaat een tegekke tijd tegemoet, geniet van elk moment want voordat je het weet ben je alweer thuis! En dat Frans, dat lukt je, daar ben ik niet zo bang voor en als ik er niets van snap gebruik ik gewoon "vertalen nu"!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 7801

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 05 Januari 2016

Van A tot Zië

30 Juni 2015 - 20 Augustus 2015

Fleur en het grote stokbroodavontuur 2.0

28 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

16 December 2012 - 30 December 2012

Filipijnen

Landen bezocht: